Sovjetski Mig-21 srušio američki F-16, ponos NATO avijacije

Indijski lovac Mig-21 oborio je juče tokom direktne borbe iznad spornog dijela Kašmira pakistanski F-16!

mig1

Piloti dvije nuklearne sile našli su se oči u oči, zapucali jedni na druge, a deblji kraj izvukla je pakistanska letjelica. Vijest koja je naprečac obišla svijet zanimljiva je i iz jednog drugog razloga. Sovjetska letjelica u sastavu indijskog vazduhoplovstva, naime, starija je barem dvadesetak godina od američkog F-16, a ipak se pokazala kao superiorna u direktnom okršaju!

Indijska agencija ANI prenijela je da se pilot F-16 katapultirao i otvorio padobran. Za sada nema podataka o njegovom stanju ili lokaciji na kojoj se nalazi. Avion je pao na teritoriji Pakistana.

Rekorder u istoriji vazduhoplovstva

Sovjetski frontovski lovac MiG-21 je bez dileme najpoznatiji mlazni borbeni avion u istoriji vojnog vazduhoplovstva.

U pitanju je mlaznjak druge generacije dok se kasnije varijante svrstavaju u treću. Prvi let čuvenog jednosjeda je bio daleke 1956. godine dok je serijska proizvodnja počela dvije godine kasnije. Novije verzije pored topa nose četiri rakete kratkog ili srednjeg dometa sa poluradarskim navođenjem.

Mig-21 i dalje drži nekoliko rekorda.

mig2

To je avion koji je u klasi mlaznih vojnih aviona napravljen u najviše primjeraka i najviše verzija. Proizvođen je od 1958. do 1985. što ga čini i vojnim avionom koji je najduže proizvođen. Zvanično je korišten od strane najvećeg broja država – nekadašnja SFRJ imala je nekoliko eskadrila u svom posedu. Takođe je učestvovao je u najviše svjetskih sukoba.

Veliki broj primjeraka je proizveden upravo u Indiji. Pretpostavlja se da Delhi i dalje posjeduje više od 150 letjelica modernizovanih krajem devedesetih godina prošlog vijeka u Rusiji.

Ponos NATO avijacije

Američki F-16 je s druge strane daleko moderniji avion.

Razvijen je kao laki višenamjenski lovački avion treće generacije dok je kroz kasniji razvoj dostignuta četvrta generacija. Ima jedan turbo mlazni motor. Probni let je bio 1976. godine  dok je zvanična proizvodnja počela dvije godine kasnije. Za potrebe inostranih tržišta proizvodnja je trajala sve do prošle godine.

F-16 je naoružan topom i ima 11 spoljnih tačaka za nošenje raketa.

Čuveni “fighting falcon” takođe ima istorijsku ulogu u svjetskoj vazduhoplovnoj istoriji zbog velikog broja revolucionarnih rješenja u projektovanju lovačkih borbenih aviona. Nosi i nadimak “poskok” jer podsjeća na njega svojim izgledom.

Pored američke prisutan je u vojskama još 25 država. Nedavno je i Hrvatska htjela da kupi eskadrilu F-16 od Izraela, ali je taj posao stopirao Washington. U jednom momentu je bio najmasovniji avion u NATO avijaciji.

Izvor: srbijadanas.com

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti