Naučnici i psiholozi složni: Evo na šta treba da trošite najviše novca!

Naučnici su dokazali ono što ljubitelji putovanja oduvijek znaju: umjesto da novac trošite na materijalne stvari, treba da ga uložite u stvaranje novih iskustava.

put1

Studija koju je tokom 20 godina sprovodio profesor psihologije Thomas Gilovitz na univerzitetu Cornel, pokazala je da ljudi koji novac troše na stvari teže postaju i ostaju sretni.

Razlozi za ovo su slijedeći:

1. lako se navikavamo na nove stvari i nešto o čemu smo sanjali i dugo željeli, pa ubrzo nakon kupovine to postaje standard

2. zato stalno želimo još novih stvari, koje su bolje, veće i vrijednije od prethodnih

3. poređenja su neminovna, pa ako ste kupili novi auto kojim ste prezadovoljni, uskoro možete sresti poznanika koji vozi još bolji model, i vaša sreća će brzo iščeznuti, a javiće se nezadovoljstvo i želja za novijim, boljim automobilom.

Nauka je dokazala da vas trošenje novca na nova iskustva dugoročno čini sretnijim

Novi telefon ili elegantne italijanske cipele će vas svakako usrećiti, ali samo na kratko, jer ćete se ubrzo naviknuti na njih i počećete da želite nešto novo.

Za razliku od materijalnih stvari, lijepa sećanja, uspomene i iskustva sa putovanja činiće vas sretnim cijelog života.

put2

Do kraja života ćete moći da gomilate materijalne stvari, obiđite svijet dok ste mladi i slobodni

Dok ste mladi i slobodni, štedite novac za putovanja, umjesto da ga trošite na besmislene kupovine. Kasnije u životu ćete vjerovatno imati mnogo više novca, ali porodica, posao i druge obaveze mogu vam otežati planiranje dugih putovanja.

Obiđite svijet dok ste mladi, a sve te stvari možete da kupite i kasnije …

Putovanja nam otvaraju um i uče nas brojnim stvarima o svijetu, ali i nama samima

Čak ni ako pročitate čitavu biblioteku (ili danas vjerovatnije, pogledate čitav niz tutorijala na Youtube-u) ne možete naučiti stvari koje ćete saznati tokom putovanja.

Interakcija sa ljudima sa drugih podneblja, upoznavanje sa njihovim kulturama, običajima, načinom gledanja na svijet i svakodnevnicu otvoriće vam oči za jedan potpuno novi svijet i pružiće vam iskustva koja se ne mogu steći preko Google-a.

put3

Putovanja nam pružaju priliku da stvaramo prijateljstva

U svakodnevnom životu, sigurnost postojećih krugova prijatelja činiće da se ulijenite, pa nećete imati motivaciju da upoznajete nove ljude. Na putovanju, ljudi često prodišu i otkriju da im je mnogo lakše da se okrenu ka novim ljudima i da se otvore za nova poznanstva i prijateljstva. Složićete se da su te vrijednosti mnogo važnije od materijalnih.

Sa putovanja ćete se vratiti puni priča koje će vam ostati zauvijek

Jednog dana, kada ostarite, vaše unuke neće impresionirati iPhoneX na koji ste potrošili brdo novca, štaviše, vjerovatno ni neće znati šta da rade sa tako primitivnom napravom. Ali će sigurno biti oduševljeni dok budu slušali o tome kako ste posjetili piramide u Gizi, kako ste išli na tracking po Himalajima ili spavali pod vedrim nebom pored jezera Tititaka.

put5

Iskustva postaju dio vas, stvari – ne!

Možda ste zavoljeli svoj telefon kao da je dio vas i ne možete bez njega, ali suštinski, to je ipak samo stvar i ne predstavlja dio vašeg identiteta. Sa druge strane, iskustva koja stičete zaista jesu dio vas!

Konzumerizam nikada ne vodi ka zadovoljstvu onim što se kupili, već samo pojačava želju za novim stvarima

Što više kupujte, više želite! Sa druge strane, dok obilazite svijet sa ono malo stvari koliko staje u ranac, shvatate koliko vam malo stvari treba i postajete oslobođeni.

put4

Materijalne stvari ne traju

Materijalne stvari se lome, habaju, nestaju ili postaju suvišne. Nekada nova stvar, kada ostari ne ispunjava više vaša očekivanja i često postaje izvor frustracije, a ne zadovoljstva.

Istina, i tokom putovanja stvari mogu da krenu neplaniranim tokom, ali i iz takvih situacija ćete izaći bogatiji za vrijedno životno iskustvo, a kasnije, kada nedaće prođu, možda će vam ostati i šaljiva anegdota koju ćete dijeliti sa prijateljima.

Putovanja predstavljaju jedinstvena iskustva

Posedovanje skupog BMW-a nije jedinstveni osjećaj. Automobil nije personalizovan, već produkt masovne proizvodnje, koji hiljade ljudi posjeduju i voze. Sa druge strane, svako putovanje je jedinstveno iskustvo koje se ne može ponoviti ili umnožiti. Zato je neprocjenjivo!

Nećete zažaliti što ste potrošili novac na putovanje

Putovanje je iskustvo koje oslobađa, otvara nove vidike, donosi nove neočekivane obrte i predstavlja odličan način da potrošite svoj teško zarađeni novac. Smatrajte ga dobrom investicijom – u sebe.

Izvor: ddl.rs

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti