JUGO NOSTALGIJA – MOGU LI OŽIVJETI SFRJ BRENDOVI? Ko ne bi volio da se ovo opet vrati! (FOTO)

Trouglasti tetrapak jogurt, žvake u obliku cigareta, ‘kinder lada’ i frižider ‘obodin’ samo su neki od brendova kojih se građani sa sjetom sjećaju i opet bi da ih kupuju

Svojevremena odluka proizvođača da podari novi život za mobitel “Nokia 3310”, najprodavaniji telefon svih vremena, mogla bi da posluži kao inspiracija preduzimljivim proizvođačima da u život vrate neke od proizvoda iz bivše Jugoslavije kojih se danas sa nostalgijom sjećamo.

Iako se proizvodi, poput čokoladica “braco” i “seka”, bombona “kiki” i “bronhi” i “eurokrema”, kojima su se sladili mališani u SFRJ, u redizajniranoj varijanti ponovo proizvode i prodaju na tržištu regiona, ima skoro zaboravljenih brendova koji bi danas mogli napraviti bum na tržištu. Jugonostalgičari se sa sjetom sjećaju “kinder lade”, keksa “moto”, žvaka “čunga lunga” i “bazooka”, ali i žvaka u obliku cigareta “tin i tina” i “kasino”. Stariji pamte da je u bivšoj Jugi bio nezamisliv doručak bez sira “zdenka”, paštete “gavrilović”, ali i PKB jogurta u trouglastom tetrapak pakovanju.

Simbol jugoslovenske automobilske industrije, popularni “fićo”, rijetko se može vidjeti na ulicama, a većina preživjelih služi za izložbe i nostalgično podsjećanje njihovih vlasnika na dobra stara vremena. Pri pomisli na ta vremena, mnogi se sjećaju crvenih PKB kioska sa viršlama koje su pucale kad se zagrizu. Mnogi nisu mogli zamisliti kuću bez frižidera “obodin”, dok se starije domaćice sjećaju deterdženta “ava” i “faks” u platnenim kesama koje su poslije koristile kao krpe za brisanje posuđa. Žitelji bivše Juge kupovali su djeci čizme “snou buts” i plastične sandalice “jugoplastika”, koristili kozmetiku “brion” i obuvali patike “startas”.

Retro ima smisla ako prati trend

Marketinški stručnjak Miloje Sekulić smatra da bi ponovno oživljavanje starih brendova iz SFRJ imalo smisla samo ako bi imali kvalitet, bili upotrebljivi i pratili trendove: – Pitanje je da li je zaslađivač koji u sebi ima žvaka “čunga lunga” danas prihvatljiv na tržištu i da li “fićin” motor odgovara današnjim standardima očuvanja životne sredine. Retro ima smisla, ali ne kao puko kopiranje starih brendova, već kao oslanjanje na retro dizajn, ali sa tehnološkim inovacijama.

Slavica Tomčić

Izvor: kurir.rs/pozitivno.ba

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti