“ŠTA JE OVO?”: Tito je bio potpuno razočaran Yugom

Dana 02. oktobra 1978. godine prvi “Yugo” je nakon dugo najava zvanično prikazan javnosti. Kako priliči, taj prototip prvo je prikazan a onda i poklonjen drugu Titu.

20200723_172803

Međutim, kako svjedoče ljudi iz bliskog okruženja Maršala, Tito je bio apsolutno razočaran ovim modelom. Naime, zbog spora sa Amerikom oko prodaje jugoslovenskog vasionskog programa krajem pedesetih godina Yugo je prema planu druga Tita trebao biti njegov adut. Isporukom ovog automobila bi se “peglao” sporni dug od 2,5 milijardi dolara za koliko je Tito prevario Amere prodavši im nepostojeći vasionski program.

Svjedoci tvrde da kada je vidio Yugo, Tito pitao “šta je ovo” predavši ključeve prototipa svom ađutantu uz riječi “ovo nije auto za mene niti sam to očekivao”.

Amerika i Tito su očekivali luksuzni automobil koji je predsjednik obećao. Osim toga Tito je više volio Pulmana pa se u halama Crvene Zastave nije zadržao ni desetak minuta.

Kako bilo, Yugo se rodio. Milioni radnika i seljaka zavoljeli su ga itekako. Zapravo, Yugo je sinonim odrastanja i automobilističkog sazrijevanja generacija rođenih 60-tih i 70-tih godina.

Naravno, od prototipa do serijske proizvodnje, proteklo je više od dvije godine. Kako kažu fabrički podaci, početak serijske proizvodnje se poklopio sa Danom Republike, taman toliko ranije da stigne u praznično izdanje Politike. Tog 28. novembra 1980. godine kompletiran je prvi serijski automobil u procesu gotovo ručne proizvodnje koja je trajala više od dvije sedmice.

Zvanično je predstavljen narodu SFRJ na sajmu automobila u Beogradu, kada je gle čuda proglašen automobilom godine.

Do okončanja proizvodnje 2008. godine proizvedeno je ukupno 794.428 Yuga uz nevjerovatne statističke rekorde koji i danas predstavljaju izazov za mnoge robotizovane i kompijuterizovane fabrike automobila.

Rekordna proizvodnja je zabilježena 1989. godine sa 118.237 proizvedenih komada Yuga. Približno rezultatu koji je u 2014. godini FCA zabeležila na proizvodnoj traci Fiata 500L u Kragujevcu. Te godine je zabilježen i mjesečni rekord proizvodnje od 12.631 jedinica. Još nedostignuto u Kragujevcu.

Iako je imao Američku ambiciju, najveći dio ovih vozila je progutalo tržište Jugoslavije, jer tražio se Jugić više.

Volieli smo ga, kudili smo ga, smijali smo mu se, ali nas nikada nije iznevjerio.

Sve ostalo je istorija!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti