Kako se nositi s konfliktima na poslu?

Na poslu će uvijek biti mjesta za konflikte.

Oni mogu biti u rasponu od sitnih prepirki do većih nesuglasica.

Konflikt katkad uzavri i pređe u ljutite riječi ili još gore stvari.

Kako bi izbjegli da vam se ovo desi, evo pet savjeta o tome kako se nositi sa konfliktom na poslu.

1. Povucite prvi potez

Gdje postoji konflikt, često postoje teške riječi i povrijeđena osjećanja.

Povucite prvi potez prema svom radnom kolegi, nadređenom šefu ili direktoru s kojim ste imali neslaganje. Recite im da vam je žao zbog lošeg ponašanja (ne morate se izvinjavati za sve, osim za eventualno podizanje glasa do kojeg je došlo za vrijeme svađe ili konflikta) i da želite da normalno nastavite sa poslovnim aktivnostima.

U 90 posto slučajeva, ovo ćeodmrznuti” situaciju i vaš odnos će se vratiti na svoju normalnu temperaturu prilično brzo. Za ostalih 10 posto, imat ćete još malo posla.

 2. Razmislite o svojoj poziciji i stavu u konfliktu

Postoji vrlo malo sporova u kojima je jedna strana 100 posto u krivu. Gotovo uvijek određena kombinacija ljudi, mjesta i situacije dovodi do nekog konflikta.

Prije nego li konflikt dosegne vrhunac, odvojite trenutak da procijenite svoju ulogu u konkretnoj situaciji. Preuzmite odgovornost za svoju ulogu u svemu pa čak ako je ona i samo onih 10 posto od ukupnog uzroka problema.

Kada to uradite, ne samo da ćete ublažiti konflikt, zapravo ćete se početi osjećati i bolje.

Postoji nešto što je i utješno i umirujuće u smanjivanju svog ega na poslu. Nakon što to probate, zasigurno ćete to učiniti opet. Druga strana može biti 90 posto u krivu, ali vi ćete s druge strane biti 100 posto smireni.

3. Nemojte se ljutito udaljiti (samo se udaljite)

Ne morate bježati od svake situacije, ali uzeti pauzu je odličan način da se smirite i smanjite temperaturu sukoba.

Pauzu možete iskoristiti u bilo koju svrhu, ali šetnja od nekoliko minuta ili kontrola disanja su dva dobra prijedloga.

Dok ste van prostorije, možda ćete otkriti da niste stvarno tako ni ljuti nakon svega. Ili će vam pasti na pamet i moguće rješenje za problem koji je izazvao konflikt. Uvijek je dobro da se udaljite od uzavrele situacije. Samo ne zaboravite da se vratite.

4. Zatražite pomoć

Ukoliko konflikt na poslu potraje duže, to je obično znak da postoje neki ozbiljniji problemi. To može biti jednostavno sukob različitih ličnosti, ali čak i tada uzmite u obzir da ste na radnom mjestu, a ne u srednjoj školi. Morate naučiti slagati se sa svim tipovima ljudi.

Ne morate ih voljeti, ali morate pronaći način da radite zajedno. Ukoliko se konflikt iznova i uporno ponavlja, tada je dobro potražiti i pomoć. To može jednostavno biti molba direktoru da posreduje ili  zahtijev da vam pomogne neko izvan vašeg odjela.

Ponekad je dovoljno samo pitati za pomoć. Priznanje da imate ozbiljan konflikt koji zahtijeva pomoć “sa strane” može probuditi obje strane u sporu i dovesti do toga da se krene prema rješenju.

5. Promijenite ono što možete

U svakom konfliktu ili teškoj situaciji, uvijek postoje lekcije koje možemo naučiti ako smo otvoreni za njih. Činjenica da nas je nešto ili neko isprovocirao do te tačke u kojoj smo izgubili živce ili našu smirenost je nešto u šta se trebamo zagledati.

Kada se prašina slegne, trebamo bolje pogledati na naše vlastite postupke i ponašanje prije nego što je došlo do konflikta.

Postoji li nešto što smo mogli učiniti drugačije kako bi razriješili situaciju prije nego što je eskalirala? Postoje li promjene koje možemo napraviti u našem načinu rada i stavovima, a koje bi pomogle da izbjegnemo ovu vrstu sukoba u budućnosti?

Ako malo bolje razmislite, vjerovatno ćete naći stvari koje se mogu promijeniti kako bi se ne samo smanjili konflikti, već kako bi i mi sami postali bolji radnici i ljudi.

conf1

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti