Boli vas vrat? 5 savjeta uz koje će vas boljeti manje i rjeđe …

Najbolja preventiva protiv bola u vratu i leđima je pokret. Istočnjaci kažu da, što više vremena radite, to više vremena trebate posvetiti zdravlju svog tijela – ima logike

vrat

Često gledanje u mobitel ili tablet, zbog koga gledamo prema dole i držimo vrat u neprirodnom položaju u odnosu na kičmu, jedan je od najčešćih uzroka akutnog bola u vratu. Bol mogu uzrokovati i loš položaj računara, zbog čega pred njim sjedimo pogrbljeni, kao i teški ruksaci koje stalno nosimo na jednom ramenu, pa i loše izabran grudnjak, zbog čega je povećan pritisak na ramena.

Podaci britanskog udruženja kiropraktičara kažu da čak dvije od tri osobe mlađe od 35 godina dožive ozbiljnu bol u leđima ili vratu, dok se taj udio kod starijih od 35, pa prema zreloj dobi, penje i do 80 posto. U većini slučajeva problemi upravo nastaju kao posljedica kumulativnog učinka: godina i godina tokom kojih sjedimo u istom položaju.

Bol u vratu je obično znak mišićnog spazma, koji relativno brzo popušta. No ako ne promijenimo navike, s vremenom može doći i do ozbiljnijih problema, među kojima je i ukliještenje nerva i ukočenost vrata. Problemi se mogu manifestovati kao trnci u jednoj i drugoj ruci, slično kao kod infarkta, pa ljudi nerijetko i posumnjaju na infarkt dok se ne utvrdi stvarni uzrok problema.

Da bismo izbjegli pogoršanje, vrlo je važno pokušati prilagoditi radno mjesto tako da nam je tijelo u prirodnom i uspravnom položaju, što znači da bi vrat i leđa trebali biti ravni cijelom dužinom do zdjelice. Takođe, vrlo je važno povremeno praviti pauze od posla ili sjedenja za računarom i malo prošetati te razgibati vrat. Ali i u slobodno vrijeme trebamo voditi računa o tome da je tijelu potrebno kretanje.

vrat1

Ne mašite vratom!

Kad napravite pauzu da biste se razgibali, dobro je malo protrljati vrat rukama, kako biste potakli cirkulaciju te napraviti par vježbi. No ne mašite vratom brzo i prejako i ne okrećite ga tako da vam je to bolno. Dovoljno je istegnuti ramena, pa nagnuti glavu naprijed i nazad te lijevo i desno, tako da pogledate u neku tačku iza sebe. Napravite tu vježbu nekoliko puta.

Ne škiljite!

Jedan od problema zbog kojih ste pogrbljeni za računarom može biti i to što slabo vidite. Provjerite dioptriju i nabavite naočale ako je potrebno. Takođe, pripazite da vam je radno mjesto dobro osvijetljeno, kako se zbog toga ne biste naginjali da bolje vidite.

Terapija može biti dugotrajna

Kad se ukliješti nerv i ukoči vrat, važno je što prije započeti s fizikalnom terapijom, koja uključuje ultrazvuk, laser i mobilizaciju živca. Važno je mobilizirati nerv i opustiti ga, što u nekim slučajevima može trajati jako dugo. Problemi s vratnom kičmom često se liječe duže nego problemi u lumbalnom dijelu jer se ukočenost vrata može odraziti i na pokretljivost ruku, pa i dovesti do upale karpalnoga kanala.

vrat3

Top 5 najboljih savjeta za prevenciju

  • Sjedenje ‘ubija’, kretanje pomaže Barem svakih pola sata do 45 minuta ustanite i protegnite se. Odvojite minutu za vježbe istezanja. Ako lako gubite pojam o vremenu – namjestite alarm.
  • Ako dugo sjedite, sjedite uspravno Dok sjedite, držite kičmu ravnom, ne savijajte se prema naprijed ili tako da leđa formiraju slovo C. Ne koristite računar iz krila jer tad nemate oslonac za ruke, što dodatno opterećuje mišiće glave i vrata.
  • Namjestite ekran računara Namjestite računar tako da, dok gledate u ekran, gledate pravo ispred sebe, ne spuštate glavu te da je glava uspravna dok su oči usmjerene prema sredini ekrana.
  • Provjerite nosite li dobar grudnjak Čak 80 posto žena ne zna ga izabrati, što može izazvati probleme s mišićima vrata. Birajte model sa širim naramenicama ili onima koje se ukrštaju na leđima jer bolje podržavaju ramena i “vuku” ih prema nazad.
  • ‘Skinite’ se s mobitela Ne surfajte predugo na mobitelu i skratite razgovore jer tokom predugih razgovora često iskrivimo vrat. I nipošto nemojte pridržavati mobitel na uhu ramenom.

Izvor: 24sata.hr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti