Jugoplastika sandale i oprema za plažu – bez njih se nije moglo na more

Sjećate li se ovih sandala? Bez njih se nije moglo na more, a ko je imao prozirne, bio je vladar plaže.

Jugoplastika je bio jugoslovenski gigant koji je zapošljavao 13 hiljada radnika, proizvodio preko 3.200 različitih proizvoda, a prihod mu je bio 350 miliona dolara godišnje.

Pola dana se kupaš, a pola dana gledaš da ih ko ne odnese. Sva djeca na plaži su ih nosila, pa su se lako mogle zamijeniti sa tuđim. A ako kojim slučajem nabaviš one providne, tvojoj sreći nema kraja. Sandale našeg djetinjstva!

Jugoplastika je stvorena je 23. novembra 1952. godine razdvajanjem fabrike obuće, galanterije, tvrde prerade i ambalaže od tvornice plastičnih masa Jugovinil.

Fabrika je započela s nekoliko stotina radnika na više lokacija u Splitu. Sve su ove fabrike kasnije bile konsolidovane u jedan veliki kampus u Brodaricama krajem 1958. godine.

Od tada pa do početka 90-ih i privatizacije na hrvatski način, priča o “Jugoplastici” bila je samo priča o uspjehu. Pogone nije imala samo u Splitu. Oni su bili dislocirani po cijeloj Dalmaciji, čime je “Jugoplastika”, bila tvorcem jedinstvene privredne politike razvoja Dalmacije po načelu tzv. obalne privrede.

Proizvodili su i odjeću i to u kooperaciji s vodećim evropskim brendovima sportske odjeće, njemačkim divovima “Salamanderom” i “Adidasom”, te francuskim “Rondinoom”, koji je nosio titulu “evropskog kralja kućnih papuča”. Čak 4,5 miliona sportskih torbi su godišnje proizvodili za Adidas.

Proizvodili su i dijelove za kragujevačku fabriku automobila Zastavu, za francuske Citroen i Renault, njemački Volkswagen, rusku Ladu, rumunsku Daciju, italijanski Fiat.

“Jugoplastika” je 1990. imala prihod od 350 miliona dolara.

Share and Enjoy !

0Shares
0 0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti