Online detoksikacija: 5 načina da smanjite upotrebu elektronskih uređaja u svom životu

Isključiti telefon, zaboraviti na internet i uživati u miru sa samim sobom …

mobile3

Elektronski uređaji su sastavni dio našeg života, i teško možemo da zamislimo realizaciju bilo kog zadatka bez njihove pomoći. 

Ipak, prekomjerna upotreba istih može se odraziti na naše zdravlje, i prouzrokovati ozbiljne posljedice kojih, najčešće, nismo svjesni.

Poremećaji kao što su socijalna anksioznost, glavobolja, očni pritisak i insomnija samo su neki od mogućih problema. Nekada nas elektronski uređaji dekoncentrišu, te skreću fokus sa bitnih stvari, a sve zbog toga što ne možemo da odolimo još jednoj epizodi omiljene serije ili skrolovanju sadržaja na društvenim mrežama.

Osim toga, ovi uređaji postaju vrlo skupi, te u velikoj mjeri utiču na kućni budžet. Uzimajući u obzir sve navedeno, slijedi da je ponekad dobro isključiti telefon, zaboraviti na internet i uživati u miru sa samim sobom.

mobile2

Evo korisnih savjeta kako da smanjite njihovu upotrebu:

Koristite budilnik umjesto alarma

Većina ljudi nije svjesna da telefon emituje signale koji nepovoljno utiču na naš organizam. Stoga, umjesto njega koristite budilnik koji ne samo da će vas pošteno razbuditi, već će vas poštedjeti pomenutih štetnih uticaja.

Izbjegavajte podgrijavanje hrane u mikrovalnoj

Većina ljekara i nutricionista je protiv upotrebe mikrovalne prilikom pripreme i podgrijavanja hrane. Razlog za to leži u činjenici da ona radi na principu elektromagnetnih valova, koji omogućavaju da se hrana ispeče, ali isto tako mogu dovesti do opekotina na koži i oštetiti vid. Dakle, koristite je samo ako morate, i to umjereno.

Uživajte u vremenu za sebe bez elektronskih uređaja

Nekada je teško naći vrijeme za sebe i svoje užitke jer smo preko telefona direktno povezani sa poslom, mailovima, notifikacijama i društvenim mrežama koje nas sprečavaju da se potpuno “isključimo” i uživamo u miru. Dakle, podijelite svoj dan na tri cjeline tako što ćete 8 sati spavati, 8 sati raditi i 8 sati imati za slobodne aktivnosti, koje ćete provesti bez telefona i drugih elektronskih uređaja, makar ponekad.

Posvetite se sagovorniku

Nijedan razgovor ili sastanak na poslu ne počinje dok se telefoni ne izvade na sto, što nas često dekoncentriše i otežava da se fokusiramo na to što nam neko govori ili prezentuje. Ne samo da time što gledamo u ekran dok nam se neko obraća ostavljamo loš utisak, već i pokazujemo nepoštovanje prema sagovorniku. Niko ne voli takav tretman, te slijedeći put kada vam se neko obrati, bilo poslovno, bilo privatno, imajte na umu ovaj savjet i zaboravite na telefon tih nekoliko minuta.Vjerujte da će to prijati i njemu i vama.

Ostavite elektronske uređaje kod kuće

Ovo se naravno ne odnosi na sve situacije, ali makar kada idete na nedjeljni ručak kod roditelja ili u kratku šetnju, smanjite upotrebu ovih uređaja. Ukoliko se lišite telefona na par sati, ili ne ponesete slušalice kada idete na trčanje, ne samo da će to prijati vašoj moždanoj aktivnosti, već ćete se na poseban način opustiti i shvatiti da postoji toliko stvari koje možete da radite umjesto da budete prikovani za ekran. To će vam takođe pomoći da ponovo uspostavite vezu sa samim sobom i upustite se u avanturu, što vjerovatno ne biste učinili kada biste neprekidno gledali u telefon.

Izvor: elle.rs

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Povezane vijesti